Het is hier fantastisch! - Reisverslag uit Peking, China van Patrick en Maaike - WaarBenJij.nu Het is hier fantastisch! - Reisverslag uit Peking, China van Patrick en Maaike - WaarBenJij.nu

Het is hier fantastisch!

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Maaike

09 Oktober 2013 | China, Peking

Wij zijn in China! Na een goede vlucht zijn we keurig opgehaald door ons hotel in de hutong (oude Chinese wijk). Heeft het telefoontje van vorige week naar China toch geholpen. Het begin is goed.

We zijn de eerste dag meteen naar de Lama tempel gegaan. Daar staan verschillende tempels met Boeddha’s. Met als hoogtepunt een goudkleurige Boeddha van 17 meter. Heel indrukwekkend om te zien.

’S Avonds zijn we naar de avondmarkt geweest. Hier kan je alles op een stokje kopen. Een duizendpoot, schorpioen, zeester… We zijn rustig aan begonnen met een bakje noedels en een spin op een stokje. Jammie, maar eng. Misschien meer eng dan jammie maar we hebben het gedaan, kan weer van de bucketlist. Je zou denken dat de spinnen het hoogtepunt zijn op zo’n markt, maar voor de lokale Chinezen bleken wij dat te zijn. Bijzonder als mensen met je op de foto willen, maar daar draaien wij ons hand niet voor om.

Na een goede nacht op een ontzettend hard bed werden we opgehaald voor een tour naar de Chinese muur en de Ming graven. Na de verplichte bezoekjes aan de jade- en zijdewinkeltjes was het dan zo ver; de Chinese muur! Met een kabelbaan naar boven (Maaike was even vergeten dat ze hoogtevrees heeft en heeft de hele weg angstig van het uitzicht genoten), en vanaf wachttoren 5 zijn we naar het niet gerestaureerde deel gelopen. Na een pittige tocht over de muur kwamen we aan bij wachttoren 1. Wat ongelooflijk dat mensen dit hebben gemaakt. Terug hebben we in plaats van de kabelbaan, de rodelbaan genomen. Op een soort slee/stoeltje op een mega-glijbaan naar beneden. Heel leuk om te doen.

Vanavond hebben we een taxi genomen naar de Drum Tower. Daar is een erg gezellig centrum vol barretjes en restaurants. We hebben daar, wederom, heerlijk gegeten. We genieten volop. Morgen eens kijken of we een kaartje naar Xi’an kunnen scoren. We houden jullie op de hoogte!

• 09 Oktober 2013 - 17:56

Tante Roos:

Hallo Patrick en Maaike

Wat leuk dat we jullie nu kunnen volgen wat jullie allemaal doen het is toch prachtig dat dit mogelijk is met de p.c.is het weer hier is omgeslagen en de kachel brand lekker warm ,geniet van de vacantie Anton-Jacob zit nu in Frankrijk en heeft tot nu toe mooi weer .hij sms elke avond en dan kijk ik op de kaart waar hij is gr van ons ome Siem en Tante Roos

• 09 Oktober 2013 - 18:32

Michel En Melissa:

Wow, China, lijkt mij helemaal fantastisch!

Ik ga aandachtig jullie verhalen lezen.

Heel veel plezier! !!
    Xx mies en melis

• 09 Oktober 2013 - 18:35

Fokke En Tineke:

Hoi Patrick en Maaike

Goed dat het goed gaat, we hebben helemaal trek gekregen van jullie verhaal! Erg leuk zo'n verslag.
    Papa weet precies hoe jij je gevoeld hebt (in de kabelbaan) op zo'n grote hoogte.
    We kunnen niet wachten op de de volgende avontuurlijke verhalen.
    Geniet lekker. Dikke kus.

• 09 Oktober 2013 - 19:34

Cor En Reinie:

Hallo Maaike en Patrick

Mooi dat jullie het naar jullie zin hebben. Maaike heb je ook spin geproeft of heb je dat aan Patrick overgelaten. Jullie zijn natuurlijk een bezienswaardigheid want jullie steken boven de chinezen uit. Het is daar beter weer dan hier, want het gaat nu herfst worden. leuk dat jullie nu naar Xi'an gaan, het terracottaleger is daar toch? Gaan jullie vliegen of met de trein! We kijken uit naar het volgende verslag groetjes en veel plezier

• 09 Oktober 2013 - 19:48

Bas & Annemarie:

Hey Patrick en Maaike
    Leuk verhaal! En mooi om te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Veel plezier in Xi'an en misschien moeten jullie The Mummy III eens op Netflix opzoeken; erg flauwe film maar wel daar (deels) opgenomen...
    Veel plezier nog daar :-)

• 13 Oktober 2013 - 12:52

Rosa:

Nou ik snap nu ook hoe je op deze berichtjes kan reageren ;)

Wat een leuk verslag heel leuk om te lezen!

Veel plezier nog! Xx

• 16 Oktober 2013 - 06:44

Fanny:

Hoi Patrick,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Vanavond chinees rijstafeltje ipv gebakken spinnen?
    Veel plezier nog en tot over twee weken.