Phnom Penh en Siem Reap, Same same, but different. - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Patrick en Maaike - WaarBenJij.nu Phnom Penh en Siem Reap, Same same, but different. - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Patrick en Maaike - WaarBenJij.nu

Phnom Penh en Siem Reap, Same same, but different.

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Maaike

07 April 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Gisteren was het is tijd voor de laatste tussenvlucht voordat we weer naar huis gaan. We vlogen gisteren van Phnom Penh naar Siem Reap voor de laatste twee dagen van deze reis. Om de tijd een beetje te doden typten we dit verhaal vanuit de Blue Pumpkin bar op de luchthaven van Phnom Penh. Al is met 1 landingsbaan, 1 terminal en 4 gates de term groot misschien niet helemaal op z’n plaats. De bananen fruitshake en de broodjes zijn in ieder geval heel erg lekker (sinaasappel shake was finish, no have no have). Het eten in Cambodja is alle dagen nog heel lekker geweest, we hebben genoten van alle curry’s en de salades. Wat we toch nog even moeten vermelden zijn de overheerlijke wontons en gamba’s uit Vietnam, we zullen ze missen als we terug zijn.

Toen we deze reis aan het plannen waren hadden we meer zin in Vietnam dan in Cambodja, maar nu we hier zijn blijkt Cambodja stiekem leuker te zijn dan Vietnam, het leven is hier rustiger en vriendelijker. Je wordt hier wel meer geconfronteerd met de armoede, met zwangere tienermoeders die geen sap uit een zakje drinken (wat één van ons dacht..) maar in werkelijkheid lijm snuiven en met bedelende straatkinderen die wel iets weg hebben van Mowgli (de jongen uit Jungle book). En ondanks de afschuwelijke geschiedenis van dit land is het een prachtige plek om te zijn. Vanuit Phnom Penh zijn we met de tuktuk naar de Tuol Sleng gevangenis en de Killing Fields geweest, op de terugweg hebben we gemerkt dat het hier ook kan regenen, echt hard kan regenen, maar dan echt he.

Vanuit Siem Reap hebben we de tempels van Angkor bezocht. Gelukkig is het, ondanks de kans op storm, de hele dag droog gebleven. Deze dag heeft een paar hele mooie foto’s opgeleverd. Het is vandaag 37 graden en volgens mij hebben we nog nooit zoveel gezweet als deze dag, dan zijn de trappen in de verschillende tempels toch best hoog. In ieder geval was dit een hele mooie afsluiten van deze twee weken in Vietnam en Cambodja, en een goede voorbereiding op de temperaturen in India. Morgenavond (lokale tijd) vliegen we via Bangkok weer naar Amsterdam.

• 07 April 2014 - 13:29

Cor En Reinie:

Hallo Maaike en Patrick.
    Jullie hebben waarschijnlijk geen kou geleden. Hebben jullie wel een jas mee! Het is hier maar 17 graden, dat is de helft van waar jullie zijn. Jullie hebben weer veel gezien, en lekker gegeten dat is ook mooi meegenomen. Genieten jullie nog maar, en een goede vlucht terug .
    Groetjes uit Breezand

• 07 April 2014 - 19:09

Rosemarie:

Hallo Patrick en Maaike
    Weer een mooi reisverslag en mooie foto"s geniet nog even van de laatste dagen
    en een hele goede vlucht gr van de molenvaart