Onze fout.. - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Patrick en Maaike - WaarBenJij.nu Onze fout.. - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Patrick en Maaike - WaarBenJij.nu

Onze fout..

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Maaike

31 Maart 2014 | Vietnam, Hoi An

Inmiddels zijn we aangekomen op het vliegveld van Da Nang en gaan we over anderhalf uur aan boord van het vliegtuig naar Ho Chi Minh stad. De dagen in Hoi An waren geweldig, die begonnen met het ontbijt op het dak van het hotel tussen de rijstvelden en waterbuffels. We hebben rustig aan gedaan en een beetje vakantie gevierd, dat was ook wel nodig gezien de (voor ons) hoge temperatuur. Hoi An is een kleine stad aan de kust met veel Franse invloeden in de bouwstijlen en veel restaurantjes. Dankzij de tips van een hulpvaardige collega hebben we een aantal keer zeer lekker gegeten. Deze stad staat voornamelijk bekend om het op maat laten maken van kleding. Dat konden we natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan, dus ook wij hebben lekker in de 30 graden kleding staan passen. Op die momenten snap ik dat de airco is uitgevonden.

Het passen van de kleding hebben we afgewisseld met het volgen van een kookworkshop. Naast de kunst van het bereiden van noodelsoep en noodelsalade, zijn we nu ook expert in het maken van fresh spring rolls, erg gezond en heel erg lekker (maar dat is onze mening..). Op de laatste dag hebben we met een motorbiiiiiiikeeeee een tocht door de langs de kust en de omgeving van Hoi An gemaakt, zo kom je in kleine dorpjes en mooie landschappen waar het nog niet zo toeristisch is.

Onderweg van het hotel naar het vliegveld vroeg de chauffeur waar we naartoe op weg waren, na het horen van de bestemming gaf hij aan dat het in Ho Chi Minh echt warm was. Nu waren wij in de veronderstelling dat het hier al echt warm was, maar dat is blijkbaar niet het geval, onze fout. We dachten ook al dat wij de enigen waren die het warm hadden, terwijl wij midden op de dag met 35 graden en zweet op ons voorhoofd kleding stonden te passen, liepen de Vietnamezen buiten met hun jas aan.

Overigens hebben we inmiddels al wel het antwoord op de vraag;
“Helpt het ook tegen verbranden als je jezelf insmeert met aftersun?”, het antwoord is nee.

• 31 Maart 2014 - 15:15

Cor En Reinie:

Hallo Patrick en Maaike
    Ja dat heb je met een tropisch klimaat, dan kan het erg warm zijn voor onze begrippen. Maar het is beter dan dat het zo koud is. Bij ons is het ook bijna zomer. Maar jullie hebben weer leuke dingen gedaan. De foto waar jullie op de motor zitten en Patrick recht vooruit kijkt vind ik erg leuk. Ga nog maar genieten en we horen weer van jullie.
    Groetjes uit Breezand

• 31 Maart 2014 - 16:03

Rosa:

Leuk!!!!! Ook hele leuke foto's! Veel plezier daar! Xxxx

• 02 April 2014 - 18:57

Fokke En Tineke:

Hi Kanjers, dat moet je wel zijn om in die hitte nog zoveel te ondernemen hè. Wat zullen
    jullie je klam voelen. je doucht om schoon te
    worden, maar opgefrist voel je je bijna niet! We hebben op onze vakantie uitgelegd waar
    jullie zaten, gelukkig doen jullie het kaartje erbij, want die namen daar!!
    Hoe is het in de hotels? minder vies dan de vorige keer, ik hoop het voor jullie.
    Veel plezier verder. Liefs van ons