Hanoi en Halong Bay, schitterende chaos - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Patrick en Maaike - WaarBenJij.nu Hanoi en Halong Bay, schitterende chaos - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Patrick en Maaike - WaarBenJij.nu

Hanoi en Halong Bay, schitterende chaos

Blijf op de hoogte en volg Patrick en Maaike

28 Maart 2014 | Vietnam, Hanoi

De eerste dagen in Vietnam zitten er alweer op. We zitten nu op het vliegveld van Hanoi te wachten tot we aan boord kunnen van het vliegtuig naar Da Nang en van daaruit met de taxi naar Hoi An. Hanoi is een leuke maar drukke stad, volgens de gids tijdens onze tours rijden er dagelijks 4 miljoen brommers door het oude deel van de stad. Die zie je niet over het hoofd en die hoor je ook goed. We hadden een hotelkamer in het oude gedeelte van de stad, gelukkig wel met een raam. Het nadeel was dat het raam aan de straatkant zat, het leek daarom wel of ’s avonds en ’s nachts alle 4 miljoen brommers langs ons raam reden. We hebben ervaren dat ook straatvegen met een bezem en het omroepen van berichten met omroepinstallaties ’s nachts gewoon moet gebeuren. Het maakte bij ons niet veel uit of het raam dicht of open was, het geluidsniveau van de straat was hetzelfde. Gelukkig werkte de complementary oordopjes die we bij de receptie kregen erg goed. Het was een prima hotel maar de luchtvochtigheid is hier zo hoog dat je ’s avonds in een vochtig bed stapt en de volgende morgen na het douchen jezelf moet afdrogen met een handdoek die eigenlijk al nat is.

In Hanoi zijn we op de avond van de dag dat we zijn aangekomen naar een waterpoppentheater show geweest. Erg leuk om te zien, maar het bleek dat we beide toch wel wat moe waren. Allebei hebben we een aantal stukjes van de show gemist (kikker-poppen, welke kikkers?). Uiteindelijk zijn we vroeg gaan slapen en zijn we de volgende dag naar Tam Coc en Hoalu geweest, waar we een boottocht hebben gemaakt door de kalksteenrotsen en waar we een korte fietstocht hebben gemaakt door een aantal kleine dorpjes. Op de laatste dag in Hanoi hebben we een dagtour naar Halong Bay gemaakt, volgens de gids was je niet in Vietnam geweest als je Halong Bay niet had bezocht. We waren dit eigenlijk niet van plan omdat deze kalksteenbergen heel erg lijken op Guilin in China en Tam Coc, maar gezien de opmerking van de gids is het blijkbaar goed dat we dit toch gedaan hebben. Het was prachtig, dus we zijn blij dat we het toch hebben gedaan. Mensen wonen daar op het water, in huisjes op een vlotje. De huizen zijn niet groter dan onze slaapkamer

We hebben nog wel een aantal vragen, misschien weet een van jullie daar een antwoord op;
Waarom laten mensen in Azië toch die haren uit hun moedervlek groeien? Het is toch een vies gezicht als er een haar van een centimeter of 11 uit een moedervlek groeit..
Waarom verkoopt Page hier niet meer wc papier, dat met die drie lagen en lekker zacht. Het papier hier scheurt aan alle kanten, behalve op het scheurlijntje en is zo dik als crêpepapier..

• 28 Maart 2014 - 16:59

Cor En Reinie:

Hallo Maaike en Patrick

Jullie hebben wel lang moeten wachten op Schiphol maar dan heb je ook wat! Wat is het allemaal weer geweldig. Die bergen dat is toch wel apart. Die brommers wat een lawaai maar ik neem aan ook stank. We kijken uit naar het volgende reisverslag.

Genieten jullie van al het mooie en van de aardige mensen
    En de groetjes uit Breezand

• 28 Maart 2014 - 21:47

Fokke En Tineke:

Dag jongens,

Dat klinkt weer fantastisch. Dat van die harige moedervlek weet ik; dat is om je er aan te herinneren dat je altijd aardig moet zijn tegen je vader en moeder want anders krijg je harige moedervlekken. Echt waar.

Wij zitten nu halverwege onze reis en hebben al veel moois gezien maar het mooiste (het alhambra) moet nog komen. Trouwens, het schijnt dat het hier maar drie dagen per jaar regent. Voor 2014 waren dat 27, 28 en 29 maart...

Liefs van ons uit Andalusie

• 28 Maart 2014 - 21:47

Fokke En Tineke:

Dag jongens,

Liefs van ons uit Andalusie

• 29 Maart 2014 - 00:17

Roos:

Hallo Patrick en Maaike

leuk weer een reisverslag van jullie gaan in gedachten met jullie mee geniet van het land en de mensen mooie foto"s weer, heel wat anders dan ons kleine landje geniet ervan gr van de molenvaart